رئیس اداره صنعت و معدن و تجارت گناوه گفت: برای کنترل بازار و همچنین نظارت بر قیمت کالا‌ها رؤسای اتحادیه‌های صنفی باید بازرسان را  افزایش دهد تا افراد سود جو نتوانند از وضع موجود سو استفاده کنند.

اتحادیه‌ها نطظارت بیشتری بر واحد‌های صنفی داشته باشند محمد حسین داریونی رئیس اداره صنعت و معدن و تجارت گناوه در نشست با رؤسای اتحادیه‌های صنفی گناوه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، بیان کرد: شهرستان گناوه  اتحادیه صنفی دارد که در مجموع ۵ هزار و ۶۴۴ واحد صنفی مشمول پروانه کسب  می‌شوند، در نتیجه بازرسان صنعت و معدن و تجارت نمی‌توانند روزانه این تعداد واحد صنفی را رصد کنند پس باید اتحادیه‌ها به کمک بازرسان آمده و در پایش قیمت‌های بازار کمک کنند.

او افزود: از ابتدای سال تا کنون هشت جلسه کمیسیون نظارت بر قیمت‌ها برگزار شده و ۳۶ مصوبه داشته ایم  داشته است.

رئیس صنعت و معدن و تجارت گناوه  تصریح کرد: تاکنون  بعضی از کالا‌ها افزایش جزئی قیمت داشته اند میوه و تره بار بوده از این دست بوده اند، اما و در بعضی کالا‌ها از جمله مرغ کاهش قیمت وجود داشته است.

داریونی عنوان کرد: قانون چراغ راه اتحادیه‌ها است و روسای اتحادیه‌ها باید کتاب قانون اتحادیه‌های صنفی را به طور دقیق مطالعه کنند تا بتوانند در موارد خاص به اتحادیه‌ها کمک کنند.

معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری نیز در این نشست در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،گفت:  نبود گفتگو و نشست اعضای اتحادیه‌ها و صاحبان پرونه‌های کسب یکی از اشکالاتی که در سطح اتحادیه‌ها وجود دارد که باعث شکافت زیاد بین اتحادیه‌ها با اعضای می‌شود.

حسین امیری یادآور شد: روسای اتحادیه‌ها باید جلسات مستمر به صورت ماهانه با اعضای هئیت مدیره بگذارند و خروجی این جلسات را به اطلاع اعضاء خود برسانند و پیگیر مسایل و مشکلات آن‌ها باشند تا اعتماد و همدلی بین اعضاء و هئیت مدیره پیش بیایید.

او افزود: اتاق اصناف شهرستان گناوه باید ارتباط مستمری با اتاق‌های اصناف دیگر شهرستان‌های استان و حتی خارج از استان داشته باشد و از اطلاعات آن‌ها استفاده کند.

معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری بیان کرد: گناوه نسبت به دیگر شهرستان‌ها از نظر کسب و کار موقعیت بهتری دارد و ما باید از این موقعیت در جهت بیشرفت شهر استفاده کنیم.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.